Var terrordådet i NY 9/11 inte ett terrordåd?

Göran Grauers
St. Forsa 308
591 99 Motala
tele 0141-922 77 epost [email protected]


Insändare Expressen.


Oscars vinnaren Marion Cotillard tvivlar på att 11 september-attacken var ett terrordåd, och Lennart D undrar i Expressen 5 mars vad för droger hon är på, för vem tar död på 3 000 människor och två flygplan för att slippa renovera husen.
Låt oss tänka till lite, först du Lennart. Tänk Hitler, Stalin, Pol Pott, för att nämna några få och tänk Putin och sprängda hyreshus i Moskva.
Tänk sedan att vad hände med terroristerna efter 9/11. Hur kunde de plötsligt bli så enormt avancerade och nu är de tillbaka med självmordbombare med sprängaladdningar runt midjan.
Tänk sedan att 9/11 var startskottet mot kriget mot terrorismen, men vi har haft terrorism i Europa så länge jag kan minnas och jag är 58 år gammal. Minns ETA, IRA Bader Meinhof, bara för att nämna några få.
Varför har vi inte startat krig mot terrorismen tidigare?
9/11 legaliserade och legitimerade krig mot Irak och sprängningarna av hyreshusen i Moskva legaliserade och legitimerade kriget i Tjetjeninen. Anna Politskaja blev 48 år gammal. Hon blev för farlig för Putin och sköts ihjäl.
Varför Lennart D?
Hon kände till sanningen, den du tror man måste vara på droger för att förstå.
Marion Cotillard vågar säga det jag tror många misstänker. 9/11 var inget terroristdåd, sen om det var för att undvika dyra renoveringar eller legitimera kriget mot terrorismen och invasionen av Irak låter jag vara osagt och vem som låg bakom låter jag också vara osagt, men misstankarna att Putin låg bakom sprängningarna av hyreshusen i Moskva är väl nästan uppenbart.

Göran Grauers

Stora Forsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback